Brev:
Modermælkserstatning i mad
10. juli 2004
Alder:
6 mdr.
Modermælkserstatning i mad
Hej,
Jeg har en datter på 6 mdr., som får flaske og har fået NAN1 stort set fra fødslen. Hun er nu begyndt at få to måltider med grød, som jeg køber færdig.
Jeg vil gerne prøve at lave grøden selv, og har også nogle opskrifter, hvor der indgår modermælkserstatning. Jeg har fået at vide, at min datter skal have 500 ml. modermælkserstatning om dagen, og vil nu gerne vide, om jeg skal trækkes mængden fra, hvis jeg f.eks. laver grød, hvor der indgår NAN.
Der er opskrifter, hvor der indgår 2 dl. modermælkserstatning - betyder det, at hun så kun skal have 3 dl. ved siden af?
Jeg føler nogle gange, at hun ikke laver andet end at spise, og at hun ikke kan spise op.
Hun får flaske morgen, formiddag og eftermiddag - ialt 500 ml. Til frokost og aften får hun grød ca. 1 dl. - og til natten 200 ml. vælling. Er det for meget?
Hun vejer 8,5 kg. nu - og er 6 mdr. - men hun er født 1½ md. for tidligt, og vejede kun 2100 gr. ved fødslen, så jeg synes hun tager lidt hurtigt på.
Hvad synes du?
Venlig hilsen
Helle Hansen